Chiagrød med Kefir

Morgenmad

Jeg er begyndt at spise Chiagrød til morgenmad – både sundt og lækkert. Samtidig let at lave og kræver ikke det store om morgenen – Jeg er nemlig udpræget B-menneske, så for mig skal morgenmaden være let at lave og mindst af alt tidskrævende. Du får opskriften her – den er virkelig et forsøg værd.

1. Portion
100 g Kefir (Fås i alle supermarkeder og er godt for maven)
75 g Skyr (Her vælger jeg natural, men der findes også alle mulige andre varianter)
75 g Frosne hindbær (Du kan også bruge blåbær, jordbær, mandelflager, eller andet)
Lidt vanilje pulver (Alt efter hvor sødt du vil have det)
2 spsk Chiafrø

Chiagrøden laves således

Om aftenen blander du Kefir, Skyr, Vaniljepulver og Chiagrød. Du sætter blandingen ind i køleskabet. Grunden til du gør det aftenen i forvejen er at Chiafrø vokser i størrelse i kontakt med væske. Når du tager blandingen ud af køleskabet om morgenen vil du se at chiafrøene er er blevet fordoblet i størrelse nogle gange.

Hindbærerne (eller andet) bruges som toppings på din chia blanding – og vups så har du en lækker og sund morgenmad nemlig Chiagrød med kefir.


Til andre sider

Alt muligt andet
Kogebøger
Krydderier
Madblogs
Madopskrifter
Rejser