Chiagrød med Kefir

Chiagrød med Kefir

Morgenmad

Jeg er begyndt at spise Chiagrød til morgenmad – både sundt og lækkert. Samtidig let at lave og kræver ikke det store om morgenen – Jeg er nemlig udpræget B-menneske, så for mig skal morgenmaden være let at lave og mindst af alt tidskrævende. Du får opskriften her – den er virkelig et forsøg værd.

1. Portion
100 g Kefir (Fås i alle supermarkeder og er godt for maven)
75 g Skyr (Her vælger jeg natural, men der findes også alle mulige andre varianter)
75 g Frosne hindbær (Du kan også bruge blåbær, jordbær, mandelflager, eller andet)
Lidt vanilje pulver (Alt efter hvor sødt du vil have det)
2 spsk Chiafrø

Chiagrøden laves således

Om aftenen blander du Kefir, Skyr, Vaniljepulver og Chiagrød. Du sætter blandingen ind i køleskabet. Grunden til du gør det aftenen i forvejen er at Chiafrø vokser i størrelse i kontakt med væske. Når du tager blandingen ud af køleskabet om morgenen vil du se at chiafrøene er er blevet fordoblet i størrelse nogle gange.

Hindbærerne (eller andet) bruges som toppings på din chia blanding – og vups så har du en lækker og sund morgenmad nemlig Chiagrød med kefir.

På bloggen findes også en opskrift på chiagrød med mandelmælk

Til andre sider
Alt muligt andet
Kogebøger
Bær
Frugt
Krydderier
Madblogs
Madopskrifter
Rejser





Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*