Chiagrød med mandelmælk | Chiagrød

Chiagrød med mandelmælkdelmælk
Chiagrød med mandelmælk
Her er opskrifter på chiagrød med mandelmælk. Let at gå til og nem at lave og en fantastisk skøn morgenmad.

Chiagrød med mandelmælk

1. Portion
3 dl. mandelmælk
75 g hindbær (Du kan også bruge blåbær, jordbær, mandelflager, eller andet)
Lidt vanilje pulver (Alt efter hvor sødt du vil have det)
2 spsk Chiafrø

Chiagrøden laves således

Om aftenen blander du mandelmælk, Vaniljepulver og Chiagrød. Du sætter blandingen ind i køleskabet. Grunden til du gør det aftenen i forvejen er at Chiafrø vokser i størrelse i kontakt med væske. Når du tager blandingen ud af køleskabet om morgenen vil du se at chiafrøene er er blevet fordoblet i størrelse nogle gange.

Hindbærerne (eller andet) bruges som toppings på din chia blanding – og vups så har du en lækker og sund morgenmad nemlig Chiagrød med mandelmælk. Det er en morgenmad som er både lækker og sund.

En anden lækker opskrift på bloggen med chiagrød er: Chiagrød med kefir

Til andre sider
Alt muligt andet
Kogebøger
Bær
Frugt
Krydderier
Madblogs
Madopskrifter
Rejser





Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*