hidnbær

Hindbær hører også med til de sunde bær – som er yderst lækre at spise. Hindbær kan bruges til stort set alt og er yderst velsmagende.  Burg Hindbær til kompot, saft, syltetøj smoothies, is, marmelade og ofte i kage, så vil du få en attraktiv spise.

Her er 3 grunde til at spise hindbær og hvad de kan give til dig.

Hindbær og 3 gode grunde til at spise dem

  1. Indholdet af c-vitamin er højt, Ifølge bogen Bær af Maren Korsgaard indeholder Hindbær 24 mg pr 100 g hindbær – hvilket må siges at være en hel del.
  2. Hindbær har samtidig et stort indhold af antioxidanter, Helt nøjagtig 3,06 mmol per 100 g hindbær.
  3. Samtidig har Hindbær et højt indhold af vand. Et Hindbær indeholder 85, 9 % vand. 6, 9 % tilgængeligt kulhydrat og 4,4 % kostfibre.

Ifølge en ny rapport fra The American journey of Clinical Nutrition associeated   viser undersøgelser at indtagelsen af Hindbær kan være med til at give en lavere risiko for at dø af hjertekar sygdomme.

Desuden hjælper det høje indhold af vand og fibre med til at stoppe fordøjelsesproblemer og giver et sundere fordøjelsessystem.

Så på en lun og dejlig sommeraften er det jo dejligt at spise et køligt sted og spise hindbær – enten med mælk eller fløde på. det kan også være rart bare at  spise dem som de er. Så får du ikke alle de ekstra kalorier, men nøjes med alle goderne.


Til andre sider

Alt muligt andet
Kogebøger
Krydderier
Madblogs
Madopskrifter
Rejser