Gå-bogen




Her er bogen der inspirerer dig til at gå. Er du ikke vant til at være fysisk aktiv, kan denne bog hjælpe dig igang. Bogen giver dig en god forklaring på hvad der sker med din krop når du går – og hvad der sker når du går i stå.

Gå-Bogen giver dig svar på hvorfor det er godt at gå:

Du nedsætter din risiko for 35 sygdomme; herunder kræft, demens og hjertesygdomme.

Går du en time mere hver dag, kan du tabe 5 – 10 kg på et halvt år og bekæmpe inflammation i kroppen.

Gåture er et stærkt middel mod søvnløshed, depression, stress og angst – i nogle tilfælde kan du gå dig helt rask.

Gå du skærper i hukommelsen, kreativiteten og evnen til at lære.

Det er en bog som kort sagt sætter dig i gang med en daglig gåtur. En måde at dyrke motion på som ikke er alt for krævende, men som alligevel giver din krop velvære og sundhed.

Gå-Bogen rummer også inspirerende samtaler med Jørgen Leth, Ritt Bjerregaard og Søren Ryge Petersen om at gå.

I mere end en menneskealder har overlæge og professor Bente Klarlund Pedersen beskæftiget sig med motion og sundhed. Hun er førende på sit felt, og blandt andet kendt for sin ugentlige klumme og brevkasse i dagbladet Politiken.

Bogen er inddelt i 9 kapitler med hvert deres tema omkring det at gå. Det forskellige kapitler hedder således:

  1. At gå i stå
  2. At gå – hvad der sker fysiologisk
  3. Gå dig høj på hjernehormoner
  4. Gå hjernen rask – demens, depression, stress og angst
  5. Gå dig slank
  6. Gå og kvæl det høje blodsukker – type 2 diabetes
  7. At gå er en hjertesag
  8. I trit med kræften
  9. Den unyttige gang

Alle kapitler der kan give dig inspiration, alt efter hvor du er henne i dit eget liv.




Til andre sider
Alt muligt andet
Kogebøger
Bær
Frugt
Grøntsager
Kogebøger
Krydderier
Madblogs
Madopskrifter
Rejser





Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*