Hår, hud og negle og de rette næringsstoffer

Godt for hår, hud og negle
Godt for hår, hud og negle




Mange af os vil gerne have et flottere hår – gerne tykt og kraftigt. Eller vi vil gerne have flotte lange negle og pæn hud. Kosten kan hjælpe dig på vej en stor del hen af vejen. Det er derfor vigtigt at være opmærksom på at du får de rette næringsstoffer. Får du ikke nok søvn eller er du stresset, så vil det ofte kunne ses på dit hår. Omvendt vil en god kost samt de rette mineraler kunne gøre underværker.

Her er nogle gode råd til hvad du selv kan gøre for at styrke hår, hud og negle.

A. Silicium
Hvis du gerne vil styrke dit hår, hud og negle så har kosttilskuddet silicium en gavnlig effekt på ved vedligeholdelsen og styrkelsen af af hår, hud og negle. Silicium er også kendt under navnet Silica og Kisel.

B. B-Vitaminer
B-vitaminer er grundlæggende for at få håret og negle til at vokse. Mange har glæde af forskellige B-vitaminer, hvis håret er tyndt og slidt. Stærke B-vitaminer anbefales ofte til dem som direkte lider af hårtab.

C. Omega-3 fedtsyrer
Omega-3 er en fedtsyrer som er nødvendigt for en sund hovedbund – hvilket igen giver et flot hår.

D. Zink
Zink er et nødvendigt mineral for både din hud og dit immunforsvar.

E. Hovedbundsmassage
Hovedbundsmassage er godt for hovedbunden, da massagen øger blodcirkulationen i hovedbunden.

F. Kosttilskud med biotin
Priorin er et kosttilskud med biotin som tilfører næring til hårrødderne

G. Kost som er godt at spise
– Nødder (indeholder omega-3 fedtsyrer, biotin, vitaminer og kobber)
– Østers (indeholder meget zink)
– Søde kartofler (indeholder omega 3 fedtsyrer, magnesium, fosfor, kalium, natrium, zink, vitamin A, B, C, K og I)
– Spinat (indeholder store mængder af Jern)

Til andre sider
Alt muligt andet
Kogebøger
Bær
Frugt
Grøntsager
Kogebøger
Krydderier
Madblogs
Madopskrifter
Rejser





Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*